Future 2030

Dziesięcioletni plan działania mający przybliżyć nas do wizji

zintegrowanego świata, w którym chcielibyśmy żyć.

Dziesięcioletni plan działania mający przybliżyć nas do wizji zintegrowanego świata, w którym chcielibyśmy żyć.

Projekt 2030

Od 2014 roku udowadniamy, że w branży spożywczej jest przestrzeń do świadomego ekologicznie rozwoju, niestandardowego myślenia i nowych rozwiązań. Od początku istnienia firmy działamy tak, żeby wszystkie podejmowane przez nas działania pomagały w tworzeniu zrównoważonego świata.

Tak powstała koncepcja Future 2030 – dziesięcioletni plan działania mający przybliżyć nas do wizji zintegrowanego świata, w którym chcielibyśmy żyć.

01

Redukcja Plastiku - rPET

W 2018 zobowiązaliśmy się do zmniejszenia ilości plastiku i rozpoczęcia stosowania w naszych opakowaniach zbiorczych plastiku recyklingowanego, czyli rPET. Jest to materiał wykonany z przetworzonych odpadów.
Teraz wszystkie butelki VIGO są owinięte całkowicie nadającym się do recyklingu plastikiem, który zawiera średnio 30% rPET.

Do 2030 planujemy całkowicie zrezygnować z plastikowych owijek naszych butelek. Chcemy, żeby opakowania produkowanych przez nas napojów były nie tylko dobrze zaprojektowane i estetyczne, ale przede wszystkim przyjazne środowisku.

02

Szkło

Neutralność klimatyczna jest jedną z kluczowych zasad, na które zwracamy uwagę. Dlatego zoptymalizowaliśmy ilość szkła używanego do produkcji butelek obniżając ich wagę, co przekłada się na bardziej ekonomiczny transport i związaną z tym redukcję emisji dwutlenku węgla. Dbamy o to, żeby produkowane przez nas opakowania miały minimalny wpływ na środowisko. W naszych butelkach wykorzystujemy szkło z recyklingu, które stanowi 46% ich całkowitej masy. Dążymy także do maksymalizacji wykorzystania szkła z recyklingu do końca 2024 roku. Szkło, z którego wytwarzamy nasze butelki, może być wielokrotnie używane bez utraty jakości. Proces ten zmniejsza ilość odpadów, ogranicza emisję dwutlenku węgla i oszczędza surowce.

Jednocześnie szkło stanowi barierę dla czynników zewnętrznych, co oznacza, że ​​produkty mogą być dłużej przechowywane w bezpieczny sposób. Szkło jest więc naturalnym wyborem zapewniającym zachowanie najwyższej jakości produktu.

I co dla nas bardzo ważne – szkło nie tylko jest ekologicznym, ale jest także estetycznym rozwiązaniem.
Wierzymy, że suma małych działań robi różnicę.

03

Feve.org

Nasza firma jest częścią FEVE, czyli federacji europejskich producentów opakowań szklanych na żywność i napoje oraz flakonów na rynek perfumeryjny, kosmetyczny i apteczny. Członkowie federacji produkują ponad 80 miliardów szklanych pojemników rocznie, a zlokalizowane w 23 państwach europejskich zakłady produkcyjne zapewniają 125 000 bezpośrednich i pośrednich miejsc pracy w całym łańcuchu dostaw.

Nasze szklane opakowania oznaczone są symbolem Glass Hallmark. Cieszymy się, że jesteśmy pierwszą marką na świecie, która przyjęła ten symbol oznaczający pracę na rzecz bardziej zrównoważonej przyszłości. W ten sposób chcemy komunikować nasze zobowiązanie do recyklingu i mądrego korzystania z zasobów.

04

Women’s Empowerment Principles

Jesteśmy częścią inicjatyw WEPs (Women’s Empowerment Principles), czyli zasad dla firm na temat promowania równości płci i upodmiotowienia kobiet na rynku pracy i w społeczeństwie.

Uważamy, że równość płci nie jest tylko kwestią sprawiedliwości, ale ma także kluczowe znaczenie dla innowacyjności, produktywności i zrównoważonego wzrostu gospodarczego.

Zasady WEPs są oparte na międzynarodowych standardach prawa pracy i praw człowieka i bazują na przekonaniu, że przedsiębiorstwa mają brać odpowiedzialność za równość płci.

05

Anti-trafficking / anti-slavery acts

Roztropnie dobieramy partnerów biznesowych i dostawców surowców. Świadomie rezygnujemy ze współpracy z tymi, których etyka dalece odbiega od wyznawanych przez nas wartości, szczególnie w kontekście standardów pracy. Niewolnictwo i praca przymusowa mogą przybierać różne formy, takie jak handel ludźmi, niewolnicza praca więźniów czy praca dzieci. Dlatego też monitorujemy i poddajemy szczegółowym audytom obowiązujące u dostawców warunki. Daje nam to pewność, że nasze produkty powstają przy zachowaniu najlepszych pracowniczych standardów.

Kilkunastoosobowy zespół budujemy na wzajemnym szacunku i zaufaniu. Jako firma wymagamy, aby wszyscy pracownicy wykonywali swoje obowiązki zgodnie z najwyższymi normami etycznymi i zasadami prawnymi. Ten standard zachowania jest utrzymywany w kontaktach firmy z pracownikami, klientami, dostawcami i wszystkimi innymi interesariuszami.

06

Carbon neutral

W obliczu globalnego ocieplenia i pogłębiającego się kryzysu ekologicznego coraz ważniejsze jest wdrażanie zasady zrównoważonego rozwoju. W związku z tym, zobowiązujemy naszych dostawców do wyznaczania kamieni milowych istotnej redukcji emisji dwutlenku węgla i podejmowania decyzji, które będą wspierać takie działania w dłuższej perspektywie czasowej.

07

Cruelty free

Dobro zwierząt jest jedną z naszych nadrzędnych zasad. Dlatego też od początku naszej działalności wymagamy od naszych dostawców deklaracji dotyczącej zakazu przeprowadzania lub finansowania testów na zwierzętach w celu ustalenia oświadczeń zdrowotnych poszczególnych składników. Jesteśmy przeciwko brutalnym praktykom na zwierzętach laboratoryjnych.

08

Certyfikacja wegańska

Zależy nam na transparentności, dlatego wszystkie produkowane przez Cruz Group produkty mają prestiżowy certyfikat V-Label, co umożliwia łatwe i zrozumiałe przyporządkowanie określonego artykułu jako produktu wegetariańskiego lub wegańskiego zgodnie z przyjętymi zasadami. Wegański styl życia to zapobieganie cierpieniu zwierząt, a także skuteczny sposób na zmniejszenie śladu środowiskowego, zwłaszcza w odniesieniu do zmian klimatycznych.

09

Organic farming

Od 2017 zdecydowana większość naszych produktów finalnych i półproduktów, z których są one wytworzone, ma certyfikat EU-Organic, w tym USDA Organic i JAS Organic. Certyfikacje te związane są z przeprowadzaniem regularnych i rzetelnych audytów wewnątrz firm, z którymi współpracujemy. Wierzymy, że rolnictwo ekologiczne to gwarancja zdrowych składników najwyższej jakości.

10

Przetworzony karton

Zrównoważony rozwój jest bardzo istotną częścią wprowadzania przez nas nowych produktów na rynek. Sporo uwagi poświęcamy selektywnemu wyborowi materiałów, a każdy zastosowany do pakowania naszych butelek karton pochodzi z recyklingu.

Jesteśmy certyfikowani przez organizację FCS® i uczestniczymy w programie Forests For All Forever™. Stworzyliśmy także kampanię: RECYCLE* – *Not all heroes wear capes. Wszystkie elementy naszych produktów nadające się do przetworzenia są oznaczone logotypem i sloganem mającym zachęcać do segregacji.

11

Zrównoważona etykieta

Szukamy najlepszych i najbardziej ekologicznych rozwiązań. Nowe etykiety naszych butelek są wykonane z cieńszego materiału, przy najlepszej w swojej klasie wydajności wybielania bez użycia wody. Jednocześnie przy ich wykonaniu wykorzystano odpady pokonsumenckie pochodzące z recyklingu.

12

Filantropia, czyli Projekt Dżok

Prowadzeniu naszej firmy towarzyszy szeroka perspektywa budowania lepszej przyszłości, w której sami chcielibyśmy żyć. Ale wierzymy także w działania, których efekt jest szybszy, choć może mniej spektakularny. Tak we współpracy z krakowską klubokawiarnią Forum Przestrzenie powstał Projekt Dżok. Na etykietach dedykowanej linii Vigo pojawili się szukający domów czworonożni mieszkańcy krakowskiego schroniska. Zachęcająca do adopcji akcja nie tylko pomogła znaleźć dom psim celebrytom, ale udowodniła też, że łączenie sił w słusznych sprawach działa.

13

Upcycling

Szklane butelki naszych napojów idealnie nadają się do upcyclingu, czyli nadawania odpadom nowego życia. Niewielkim nakładem można zamienić je w kreatywne, stylowe i praktyczne przedmioty. Zaobserwuj nas na @vigokombucha i daj się zainspirować!

Korzystanie ze strony oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie (me eat cookie!), niektóre mogą być już zapisane w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz w polityce ciasteczek.